Úplná novinka v rámci blogu, tou je rubrika Auto týdne. Každé pondělí v týdnu bychom rádi publikovali jedno auto, jeden malý rozhovor s jeho majitelem nebo majitelkou a kupu nádherných fotek, protože na těch si zakládáme. Rádi podpoříme komunitu a fotografy a fotografky. Pokud se ti auto líbí, nebo tě oslovily fotky, v článku určitě najdeš odkazy na jejich sociální sítě, tak neváhej a dej jim follow!
V týdnu č. 44 na blogu parkuje @zembori a jeho nádherné Audi. Boris je jeden z blízkých kamarádů CMO a na našich srazech už několikrát byl. Jak tedy lépe zahájit tuhle rubriku jinak, než právě s ním? A laťku nastavil opravdu vysoko. Rozhovor dokresluje hromada fotek od těchto tvůrců: @alexnemphoto (cmo Media Team), @lincsmedia, @sinoshots a @lstmpd.jpg (cmo Media Team). Podpoř je.
Trošku se nám představ, kdo jsi, odkud jsi a tak.
Ahoj, jmenuju se Boris, je mi 23 let a pocházím z Břeclavi. Baví mě auta a tuningová scéna, především stance. Rád cestuju a jezdím na srazy různě po Evropě, buď jako účastník s vlastním autem, nebo jako běžný návštěvník. Navštívil jsem třeba Ultrace v Polsku, StanceLand v Itálii, Hall of Fame v Belgii nebo třeba FittedUK v Anglii. Rád poslouchám Linkin Park a ve volném čase hraju hry.
”Celkem jsme najeli přibližně 3 600 km, a naštěstí se celá cesta obešla bez větších problémů. Jediná ztráta byla středová matička z Rotiform kol, která se odporoučela někde na dálnici u Londýna.
@zemboriStředová matička udělala pápá
Řekni nám něco o tvém autě. Jedná se o Audi TT 8s, proč právě tento vůz?
Je to Audi TT třetí generace z roku 2015, tedy s označením 8s. Celá specifikace je v podstatě tak, jak jsem požadoval – bíla barva Glacier White, automatická převodovka S-Tronic, exteriérový a interiérový paket S-Line, pohon quattro, LED Matrix světla nebo třeba kožené sedačky s alcantarou. Jediné, co mi z mé ideální specifikace chybí je příplatkové audio. Po čase jsem si ale zvykl a už to neberu jako nějakou nevýhodu. Na oplátku za to mám třeba navigaci, kterou jsem nepotřeboval. Jeden z hlavních požadavků byl i sériový stav.
Auto jsi kupoval v čr, nebo je to dovoz? Nákup proběhl bez problémů, nebo jsi musel něco ihned řešit?
Auto je dovezené z Německa, konkrétně z okolí Kolína. Nebyl to ani tak záměr, ale v Česku prostě nebylo z čeho vybírat. Jelikož jsem s dovozem auta ze zahraničí neměl žádnou zkušenost, zvolil jsem službu Carvago. Celý nákup proběhl naprosto bez problémů a nemůžu si na nic stěžovat. Na jejich internetových stránkách jsem si vybral auto které mi padlo do oka. Oni ho za mě prověřili, poslali fotky s dokumentací a na mně bylo už jen to odsouhlasit. Od potvrzení mého výběru auta (den před Štědrým dnem 🙂) až po samotný dovoz to celé trvalo přesně měsíc. Auto mi přivezli už na značkách přímo domů.
Jaká je to motorizace? Trpí tento motor na nějaké typické problémy?
Je to dvoulitrový čtyřválec s turbem o výkonu 169 kW (230 hp). Upřímně nejsem úplně technicky založený typ, ani někdo, kdo by se o tohle nějak víc zajímal. Myslím si ale že tento motor netrpí na nějaké časté problémy. Jediné s čím člověk musí počítat je spotřeba oleje. Přece jen je to benzínové auto, se kterým se člověk občas i rád sveze svižněji, takže musí počítat s náklady v tomto ohledu.
Prováděl jsi na vozidle nějaké výkonnostní úpravy? Jaké?
Celý motor je plně v sériovém stavu. Po výkonové stránce mi auto bohatě stačí. Nejsem žádný závodník – radši si zajedu na výlet, než abych závodil na sprintech nebo v serpentinách. Pokud bych i přesto chtěl upravovat něco v motorové části, dal bych sportovní sání a nebo třeba downpipe. Zvažoval jsem i laděný výfuk, ale dám radši přednost vzhledovým úpravám. Chip není něco, co by mě lákalo.
Prováděl jsi na vozidle nějaké úpravy interiéru nebo exteriéru? Jaké?
Začal bych s tím, že interiér je taktéž v sérii. Všechny změny proběhly na exteriéru. Asi tou největší změnou je vzduchový podvozek. Tuhle sezónu byly na autě 19″ kola Rotiform OZR. Čelní plochy kol jsou broušené a dávají jim tak jedinečný vzhled. Na autě je zadní nárazník z faceliftované TTS/RS verze, chromovaná maska ve stylu TTS a stříbrná zrcátka, která jsou taky typická pro S verze. Z drobností je tu magnetické uchycení RZ nebo odstraněné loga z kapoty a kufru. V minulosti jsem měl na autě ještě třídílná kola Damnraw Forged.
”V dnešní době všelijakých srazovek je tohle naprosto jedinečné a jsem rád, že něco takového funguje.
@zemboriPohled na srazovou „situaci“
Kolik jsi do auta vrazil už peněz na všech úpravách?
Přesnou částku nevím a ani ji vědět nepotřebuju. Auta jsou můj největší koníček, takže to není něco, co bych považoval za důležité. Odhadem bych řekl, že něco kolem 150 tisíc. Nejdražší položkou je samozřejmě samotný podvozek a těch úprav v součtu moc není.
Prozradíš nám bližší příběh k tomuto postu na tvém Instagramu?
V srpnu jsme s kamarádem vyrazili na Rollhard, jeden z největších srazů v Anglii. Pro mě to byla už druhá cesta do UK kvůli autům, ale poprvé jsem měl možnost vystavovat i své auto. A byl to naprosto skvělý zážitek – potkali jsme spoustu úžasných lidí a celou akci jsme si opravdu užili. Cesta tam trvala dva dny. První den jsme dojeli kousek za Brusel, kde jsme přenocovali. Druhý den nás čekal průjezd Eurotunelem a po krátké zastávce u Londýna jsme dorazili až do cílového Bicesteru. Hlavní událost se konala v neděli, ale už v sobotu jsme byli pozváni na pre-meet, kterého se účastnila jen část vystavujících vozů. Už to samo o sobě bylo na české poměry něco výjimečného. Cestou zpět jsme se ještě zastavili u moře a po přespání v polovině Německa jsme dorazili domů. Celkem jsme najeli přibližně 3 600 km, a naštěstí se celá cesta obešla bez větších problémů. Jediná ztráta byla středová matička z Rotiform kol, která se odporoučela někde na dálnici u Londýna. Pokud by někoho zajímalo víc fotek nebo podrobností z tohoto tripu, na mém Instagramu najdete výběr s názvem Rollhard.
Máš nějaké cíle do budoucna, co s tímto vozem ještě udělat? Nějaký vylepšení nebo úpravy?
Mám rozjednaný nákup custom polorámu, ale zatím je to ve fázi domluvy a nemusí to vůbec dopadnout. Chtěl bych na auto dát i TRC splitter pod nárazník a prahy, přestože nejsem fanoušek „Maxtonů“. Pro příští sezónu bych chtěl koupit i jiná kola. Zvažuji, jakým směrem se vydat. Rotiformy na auto sice perfektně sednou, ale chtěl bych to obměnit. Jsem fanouškem velkých odklonů a límcových kol. Je to zároveň ale moje jediné auto, proto nevím, zda z něj chci udělat něco jen na koukání. Asi se nechám sám překvapit, jak to bude příští rok vypadat.
Nechalo tě to auto někde viset? Máš nějakou historku o kterou by ses rád podělil?
Za necelé dva roky, co auto vlastním, mě auto nechalo viset jen jednou, a to částečně mojí vinou. Podvozek jsme museli hned po nákupu a instalaci upravovat, jelikož snížení na zadní nápravě bylo k smíchu. Při nejnižší poloze auto vypadalo jako na stavítku, a s tím jsem opravdu nebyl spokojen. Při naší úpravě jsme si ale bohužel nevšimli, že šroub zadního stabilizátoru vyčníval příliš blízko měchu, a ten se časem prodřel. Auto jsem nechal odtáhnout, měch jsme vyměnili a udělali nějaké další úpravy, abychom tomuto problému předešli. Od té doby naštěstí žádný větší problém nenastal.
Máš nějaký vysněný vůz, který by sis chtěl jednou pořídit?
Když se mě na tohle někdo zeptá, rád říkám, jak by vypadala moje ideální garáž pro tři auta. Můj největší sen je už dlouhou dobu Nissan Skyline R32. Vzhled a zvuk toho auta naprosto zbožňuju. Samozřejmě, že ani ten bych nemohl nechat v sérii. Představoval bych si ho v černé barvě a na vzduchovém podvozku nebo hodně nízkém stavítku. Nechyběl by Pandem bodykit a široká chromovaná třídílná kola s pořádným camberem. Vedle něj by stálo Lamborghini Aventador SVJ Roadster v odstínu Viola Parsifae se straight-pipe výfukem. Kolekci by doplnilo Audi R8 druhé generace (před faceliftem), osazené twin-turbo kitem.
Můžeme tě někdy potkat na srazech CMO?
Na CMO jezdím docela pravidelně. Mám to do Olomouce zhruba nějakých 130 km. Přesto se snažím jezdit co nejvíc, protože vím že to za to stojí. Media team a celková organizace srazu fungují skvěle. V dnešní době všelijakých srazovek je tohle naprosto jedinečné a jsem rád, že něco takového funguje. Největší šance mě tam zahlédnout je kolem léta, když mám volno a nejsem na nějaké větší výstavě. Přes zimu je auto garážované a jezdím s ním jen výjimečně, za hezkého počasí a kolem komína.
Chceš něco dodat nebo sdělit lidem? Tady máš prostor.
Asi jen, že děkuji za příležitost být prvním hostem tohoto rozhovoru a zároveň můžu lidi navnadit, že už tento pátek 31. 10. budu v Praze na Prague Car Festivalu. Bude to jedinečná příležitost vidět moje auto na jiných kolech, než jsou všichni zvyklí. Chtěl bych tedy tímto i poděkovat mému kamarádovi, Karlovi, za jejich zapůjčení. 🙂
Počti si něco dalšího:
Mini sraz #9.01 – Aquapark