Skip to main content

Další pondělí a s ním další auto týdne. V týdnu 45 jsme si přizvali na parking Mini r56s a majitelku @vanesa_r56 a v rozhovoru se dozvíš spoustu zajímavostí o tomto voze, tak i o majitelce. Kolem dokola klasicky najdeš top snímky především od @marci_photos_ ale taky od @jozef_chreno, @svihlova_photo a l.a.j.o. Fotografie to jsou jako vždy špičkové.

Trošku se nám představ, kdo jsi, odkud jsi a tak.
Ahoj, mé jméno je Vanesa, je mi 24 let a pocházím z Bolatic kousek od Opavy. Bývala koňařka, která ještě před uděláním řidičáku vyměnila opravdové koně za ty pod kapotou, haha. Auta byla vždycky jedním z mých koníčků, vyrostla jsem díky tátovi na bavorácích a proto jsem k nim měla vždy blíž než k jiným značkám. Účastním se různých srazů jak po ČR, tak na Slovensku nebo v Polsku. Jako návštěvník jsem se podívala třeba na Prague Car Festival, Ultrace nebo Beskidzska Integracja. Od minulého roku jsem v kontaktu s klukama ze StanceParody, kdy tento rok jsem dostala jejich tričko a sunstrip a tedy ofiko patřím pod ně. 

Cíle jsou zkusit dostat potvrzené registrace na srazy jako Stance Adria v Chorvatsku nebo IronCity v Německu.

@vanesa_r56Cíle jsou jasné!

Řekni nám něco o tvém autě. Jedná se o MINI r56s, proč právě tento vůz?
Jak jste zmínili, jedná se o MINI Cooper S r56, tedy druhou generaci s turbem. Moje požadavky víceméně nebyly žádné kromě manuálu a aby byl v pořádku motor. Barvu a výbavu jsem neřešila. Koupit MINI byl víceméně výstřel do tmy a rozhodnutí z minuty na minutu. Chtěla jsem zůstat u rodinné tradice a koupit buď e46 nebo e91. Ex přítel měl ale v té době právě r56s a mě to auto bavilo víc a víc, kdy po rozchodu mi chyběl ten malý ostrý hatchback co je jak motokára a dokáže potrápit i auta s větším obsahem a to je něco co mě baví doteď. Pohledy chlapů potom co je natře holka v MINI jsou k nezaplacení. Udělat z toho showcar taky v plánu nebylo, chtěla jsem změnit jen pár detailů, ale nějak se to zvrtlo.

Auto jsi kupovala v čr, nebo je to dovoz? Nákup proběhl bez problémů, nebo jsi musela něco ihned řešit?
Ano, auto jsem kupovala v ČR od mého dlouholetého kamaráda, který to přivezl z druhé strany republiky s mrtvým motorem a udělal tam celkový servis co byl potřeba. Prodej proběhl v naprostém pořádku, tím že jsme se na koupi domluvili ještě než bylo auto hotové, Honza semnou konzultoval všechno co dělal, byla jsem zahlcena všemožnými informacemi a fotkami. Od nikoho jiného bych MINI nekoupila, je jeden z nejlepších na tyto auta v celé ČR a i teď když si nevíme s mechanikem rady ohledně něčeho, volám Honzovi o radu. Bohužel hned druhý den po tom co jsem dovezla auto domu se muselo reklamovat vysokotlaké čerpadlo. I přesto, že Honza měl po dokončení motoru auto ještě cca měsíc u sebe a jezdil s ním, tak se o pár dní později projevila výrobní chyba dílu.

Jaký to je ročník? Kolik má najeto?
Je to ročník 2007 a má najeto cca 378xxx km. Nejsem člověk co kouká na kilometry, důležitější je pro mě technický stav, proto ani při prodeji jsem neřešila, že už má najeto 300k km.

Jaká je to motorizace? Trpí tento motor na nějaké typické problémy?
Je to benzinová 1.6, motor PSA – n14b16a, takže čtyřválec s přímým vstřikováním o výkonu 128kw (174hp). Abych řekla pravdu, spolehlivý motor to není, je to Citroen&Peugeot, někdo je stále přesvědčen že pod kapotou najde BMW motor a očekávám na tohle nějaké reakce, ale bohužel opravdu je tam co tam je, haha. Pokud se o n14 člověk stará, dá tomu co to chce a potřebuje jako je pravidelná výměna oleje co 5-7k km a bude tam lít olej který zvládá vyšší teploty + nějaký lepší olejový filtr, pravidelně měnit svíčky, cívky a různé tyhle drobnosti bude to fungovat. Motor trpí na karbonování, takže nejezdit jak důchodce na vyhlídkové jízdě, ale pravidelně tomu pošlapat po plynu do vysokých otáček. Není to úplně tak problém, ale tyhle auta nemají ukazatel teploty vody a nízkou hladinu oleje to ukáže až když je opravdu na minimu ne-li pod minimem, proto si člověk stav oleje i vody musí kontrolovat pravidelně a pro hlídání teploty vody doporučuji koupit přídavný budík.

Prováděla jsi na vozidle nějaké výkonnostní úpravy? Jaké?
Výkonnostní úpravy tam zatím nejsou, ale jsem v kontaktu s Ondrou Kučerou a budeme to v blízké době ladit na JCW výkon nějakých 160kw (cca 220hp). Jediná úprava co se dělala byl pops&bangs, který Ondra bude trochu poupravovat. Reálně co si budeme, u tohohle auta hraje velkou roli taky malá váha a na dobré svezení někde na okresce stačí i těch základních 128kw, ale proč tam nějaké ty poníky s rozumem nepřidat když je možnost. Varianta by byla taky sehnat turbo z AMG A45, které se tam vleze a výkonem by to mohlo jít na cca 400hp, lákavé to je, ale za mě zbytečné na naše cesty.

Probudit se ráno a koukat se na McLareny, Bugatti, Porsche, KTM je prostě sen. Představíte si, že je to vaše garáž, vaše auta a na chvilku žijete život boháčů, haha.

@vanesa_r56Sny má mít každý

Prováděla jsi na vozidle nějaké úpravy interiéru nebo exteriéru? Jaké?
V interiéru žádné velké úpravy nejsou, vytáhli se akorát zadní sedačky. Na exteriéru proběhlo změn hodně, jsou tam r17 OZ Superleggera, přední i zadní S-kové nárazníky jsem vyměnila za JCW, zadní klasické světla jsem vyměnila za britské vlajky, místo decentního nasávače v barvě auta je tam větší černý, střechu a zrcátka jsem nechala přelepit z bílé do černé, S-kové decentní křídlo nahradilo větší ostřejší GP. Origo pružiny nejdřív nahradily černé EIBACH HR a tenhle rok je nahradilo obyčejné stavitko na zkoušku jak s tím budu spokojena co se jízdních vlastností týče. Časem bych chtěla dodělat JCW prahy a přední Maxton lipo a zadní difuzor.

Kolik jsi do auta vrazila už peněz na všech úpravách?
Tyjo, to nedokážu vůbec říct, radši jsem to nikdy nepočítala, ale řekla bych odhadem tak 80-100 tisíc. Ono ve výsledku je to stejně jedno, při prodeji se ti ty peníze nevrátí.

Prozradíš nám bližší příběh k tomuto postu na tvém Instagramu?
Výlet do Mnichova. Kdykoliv vidim tyhle fotky navalí se na mě hrozně moc emocí jak šťastných, tak smutných. Byl to rozlučkový výlet s moji nejlepší kamarádkou Týnkou předtím než se odstěhovala z Česka do Irska. Mnichov a konkrétně BMW Muzeum jsme vždycky chtěly vidět. Přijely jsme tedy do Mnichova, první noc přespaly někde v centru v obyčejném hotelu, další den se podívaly do muzea, ale to bychom to nebyly my dvě  abychom neměly něco spešl. Našly jsme hotel Ameron München Motorworld. Neni to ale jen hotel, jsou tam kavárny, restaurace, pobočky prémiových značek aut atd, ale to hlavní vystavené auta, motorky i formule, viz příspěvek. Ne jen hotel je sám o sobě drahý, ale i všechny podniky uvnitř mají nahozené ceny extrémně.  Pokud si člověk připlatí za lepší pokoj dostane výhled jaký jsme třeba měly my, ale pokud si připlatíte ještě víc, můžete svoje auto zaparkovat přímo na pokoji vedle postele. Dokonce i příplatek za snídani je větší než kdekoliv jinde, ale stojí to za to. Probudit se ráno a koukat se na McLareny, Bugatti, Porsche, KTM je prostě sen. Představíte si, že je to vaše garáž, vaše auta a na chvilku žijete život boháčů, haha. Tím, že to byla rozlučka s Týnkou, tak se neřešily peníze a jen jsme si to chtěly užít co nejvíc a spát někde, kde z našeho okruhu lidi ještě nikdo nebyl a zažít zase něco jiného než klasický hotel, ať máme co vyprávět. Tohle jsou ty hezké a šťastné vzpomínky, ale jak už jsem zmínila, pojí se s tím i smutné. Odjezd z Ameronu jsme obrečely ne jen proto, že dovolená končí a vrátíme se do reality, ale taky s vědomím, že ta realita bude horší a je to naposled co se vidíme na minimálně první 4 měsíce než se v Irsku zabydlí. Takže kdokoliv budete chtít Ameron navštívit i jen jako vyplnění času v Mnichově doporučuju všemi deseti, ráj pro autičkáře.

Máš nějaké cíle do budoucna, co s tímto vozem ještě udělat? Nějaká vylepšení nebo úpravy?
Jak už jsem zmínila v jiných otázkách, je v planu zvednout lehce výkon, lipo a difuzor, popřípadě JCW prahy. Přece jen je to víceméně static daily. Cíle jsou zkusit dostat potvrzené registrace na srazy jako Stance Adria v Chorvatsku nebo IronCity v Německu. A samozřejmě se úspěšně registrovat na naše domácí srazy jako Snižujto, StanceParody, Vidle&Káry možná Trojhalí. Necháme se překvapit co sezóna 2026 přinese.

Nechalo tě to auto někde viset? Máš nějakou historku o kterou by ses ráda podělila?
Nechalo a několikrát. Kvůli chladicí kapaliny jsem zůstala stát tolikrát, že jsme pak už počítali kolik km to bude jezdit než zas někde zůstanu viset. Ale na co vzpomínám ráda s úsměvem, je když jsem měla zrovna čerstvě downpipe a nebyla zvykla, že auto žere o trošku víc než předtím a po cestě z Olomouce na Ostravu i přesto, že dojezd to ukazovalo cca 160km, mě MINI nechal stát hned na začátku sjezdu na benzinku, protože mi došel benzin 😅. Trapas, ale komu z nás se to nestalo někdy žejo. Takže přijela nahned policie, tam jsem musela zalhat, že se mi pokazilo auto jinak by to byla pokuta, ale naštěstí pánové co přijeli s takovou tou šipkou byli v pohodě, zasmáli se tomu semnou, řekli mi ať rychle zruším odtah, že mě potáhnou na laně těch pár metrů a ještě mi dali slevovou kartičku ať to mám levnější. Od té doby si dávám pozor v jakékoliv autě jaky je stav nádrže.

Máš nějaký vysněný vůz, který by sis chtěla jednou pořídit?
Mám a pokud ho někdy koupím a dotáhnu domu, tak mě prý vydědí, ale chtěla bych BMW e38 a minimálně 740i. Byla bych radši za 750iL, ale to už je hodně jiná cenová relace. Naši ví jak moc e38 chci a že bych do toho zahučela nesmysl co se peněz týká, takže mi to pořád vymlouvají. Zatím svoje choutky po staré sedmici uspokojuju v e65 745i.

Můžeme tě někdy potkat na srazech CMO?
Určitě ano, bohužel se často stává, že jsem v termíny CMO v práci (někdo musí robit i o víkendech, když to ostatní flákají), ale jsem tam častěji než na srazech v Ostravě nebo Opavě, což je i díky tomu, že organizátoři i lidi co přijedou, jsou normální, umí se chovat a snaží se srazy dělat v klidu bez zbytečných problémů a hlavně si to udržet. Pak se tak k tomu staví i policie. Kolikrát se tam objeví i hodně zajímavé auta a já jsem ráda, že CMO posouvá laťku výš a výš.

Chceš něco dodat nebo sdělit lidem? Tady máš prostor.
Nejdřív chci poděkovat za pozvání do tohohle nového projektu hned takhle ze startu, udělalo mi to radost! Pak už jen díky všem co drží autičkářskou komunitu na nějaké úrovni, hlavně velké DĚKUJU patří mému mechanikovi Martinovi Venclovi, Tomíkovi z Galdik – autodetail, Danculkovi a všem klukům ze StanceParody za možnost být součástí a všem nejbližším kamarádům. Jezděte opatrně a vidíme se na nějakém dalším sraze CMO!

Sleduj nás na sítích:

Sleduj nás na sítích:

Počti si něco dalšího:

Meet ViewMeet View: Pavel Soldan & Octavia RS3 245/405 APR
2 listopadu, 2024

Meet View: Pavel Soldan & Octavia RS3 245/405 APR

@pablo_13rs postavil tuhle naprosto geniální raketu a dovezl ji ukázat na sraz #7.06, ten jsme schovali pod střechu do Kauflandu, protože počasí úplně nepřálo. Parking se zaplnil do posledního místa…
VideoVýměna motoru za 48 hodin?
6 listopadu, 2025

Výměna motoru za 48 hodin?

Ne každý den se naskytne příležitost vůbec přemýšlet nad tím, že by někdo dobrovolně měnil motor ve svém vozidle. James Pumphrey (původní hvězda kanálu Donut) se rozhodl, že se do…